Wednesday, November 12, 2008

الست فرحة2
يا ست فرحة قوليلى امتى هتنورينا
شوفى عايزة ايه ونديهولك من عنينا
المهم تيجى بيتنا من بدرى تشرفينا
بس وانتى جاية ادى ميسد لحزن افندى متينة
يسبقك على اى حتة لحسن فاض بينا
دالبعيد بقاله كام يوم عندنا رذينا
مش قادر يفهم انه كده تقل علينا
بينك وبينه فهميه انه يهوينا
لحسن يطلع استاذ غضب بكره لينا
يجي يقعد مع حزن افندى وتبقى فخفخينا
يا ست فرحة حذريهم انك جاية تزورينا
ولو تجيبى بنتك ضحكة تبقى والله فرحتينا
اهو نبقى عزوة ونفضل للصبح تسلينا
والله دى هتبقى ليلة ولا كأننا فى مارينا
ماهى الست فرحة جت ولا حاجة فارقة فينا
قومى يا ست فرحة هزيها بقى وفرجينا



Monday, November 10, 2008

الست فرحة
ربنا ما يكتب علينا الزعل تانى!!
جملة قالها ابويا فرحتنى آخر حاجة
بس وقفت بتاع ساعة مش فاهمة حاجة
ربنا ما يكتب علينا الزعل تانى!!
طب مش ندعى تنكتب علينا الفرحة اولانى
رديت عليا بس ميجيش الزعل والفرحة تيجى على مهلها
ولو مجتش نقوم كمان نندهلها
ننده بأعلى صوتنا ولو مرديتش نجيبها من شعرها
وده كلام؟هى الفرحة تبقى فرحة غير لما تيجى برجلها
ماهى مش خناقة ولا عافيى دى حاجة بتيجى لوحدها
تلاقيها تجرى على صاحب النصيب ترسمله ضحكة بنفسها
مش شرط غنى ولا فقير مفيش تفريق عندها
بس ساعة ما تيجى صاحب النصيب لازم قوام يخضعلها
رديت وقلت طب يا ست فرحة تعالي..وانا فى ثوانى هقوملها
اقطف من جناين الدنيا وردة واجرى عليها واقدملها
بس يا شيخة امانه عليكى قوليلها تدق بابنا وانا هفتحلها
ولو معجبنهاش تبقى تاخد بعضها وتجرى وانا برضه هفتحلها
ماهى تشكر برضه على مجيتها حتى لو ملحقناش نحسها
يعنى الست تكلف خاطرها واحنا نيجى نتنحلها
دانتو عيال رذلة قوى فاكرين وقتها ملكها
دى ياعبط الست فرحة هانم...قوم يلا وسعلها
امانة عليكى تقوليلها تيجى بيتنا وانا الباب هسيبلها
عشان متقولش هنحبسها او طمعانين فى ضحكها
تيجي وقت وا تيجي وتمشى وقت ما يروقلها
المهم تيجى مرة عشان احلف اقول والله مرة شفتها